Tekstforfatning

Din virksomhed kommer ikke langt, uden tekster som er målrettet de kunder din forretning lever af. Skriveren leverer tekster til din virksomhed, som er "skræddersyet" til målgruppen, og som effektivt fortæller om de varer eller ydelser, virksomheden sælger.

Produkter

Se alle tekstprodukter fra Skriveren.
Søger du en type tekstforfatning, som ikke hører under de viste produktkategorier,
så kontakt Skriveren med henblik på at få forfattet specialtekster.

Artikler til hjemmesider
ArtiklerArtikler tilfører din virksomhed autoritet og troværdighed, og gør dig samtidig til en ekspert i kundernes bevidsthed.
Professionelle blogindlæg
BlogindlægBlogindlæg præsenterer nyheder eller skaber levende fortællinger om din virksomheds ufortalte historier.
Nyhedsmails til kunder
NyhedsbreveNyhedsbreve præsenterer effektivt din virksomheds budskaber, for målgrupper som allerede har udvist interesse.
Produkttekster og produktbeskrivelser
ProduktbeskrivelserProdukttekster vejleder og fortæller om din virksomheds produkter eller ydelser, så kunden kan se sig selv bruge dem.
Profiltekster til hjemmesider og sociale medier
VirksomhedsprofilerEn virksomhedsprofil er en vigtig del af din virksomheds branding, og fortæller om din virksomhed og dens værdier.
Specialtekster og tekster, som ikke tilhører en kategori
SpecialteksterHar du brug for tekster til f.eks. video, sociale medier eller øvrige tekster, som ikke hører under de øvrige kategorier?

Om tekstforfatning

Professionelle tekster på nettet, har i løbet af de seneste mange år gennemgået en markant udvikling. Tidligere var det en udbredt praksis, at skrive tekster til søgemaskinerne (såkaldte SEO-tekster). Det foregik ved at skrive kortere tekster, typisk omkring 300 ord, fyldt med utallige gentagelser af nøgleord, og så ellers publicere teksterne på hjemmesiden.

For læseren betød det, at tekstindholdet var ulæseligt og uden sammenhæng, men det kunne søgemaskinerne ikke gennemskue – og det udnyttede tekstforfatterne og hjemmesideejerne. Det betød, at nettet en overgang druknede i store mængder af ulæselige tekster, fordi søgemaskinerne ufrivilligt belønnede det.

Siden da, har søgemaskinerne (især Google) udviklet sig, og har indbygget filtre i deres algoritmer, som filtrerer den slags fra – og faktisk belønner velskrevet, kvalitativt tekstindhold.

Moderne tekstforfatning

I dag handler professionel tekstforfatning heldigvis ikke længere om at skrive tekster med fokus på gentagelser af søgeord. I stedet handler det, om at fange læsernes opmærksomhed og få dem til at reagere på budskabet. Teksterne skal konvertere en hjemmesides besøgende til kunder.

Søgemaskinerne er fortsat lige så vigtige, som de altid har været, men i dag handler tekstforfatning på nettet, først og fremmest om at skrive til den menneskelige læser. Skaber teksten værdi for mennesker, skaber den værdi for søgemaskinerne.

Skriveren forfatter tekster til hjemmesider, nyhedsbreve og sociale medier, når din virksomhed har brug for at kommunikere budskaber ud til målgrupper via nettet. Det kan være, når der skal skrives artikler og guides eller sælges noget via produkttekster.